Arta unghiilor cu gel – Cum se construiesc unghiile cu gel?
Pasul I : Constă în curățarea cuticulei și pregătirea unghiei naturale.
Pregătirea unghiei naturale:
Se împinge cuticula cu instrumentul de cuticule, se împinge ușor să se desprindă cuticula de pe placa unghială, dintr-un sinus în altul, făra a pune presiune în zona matricei.
Cu ajutorul pilei profesionale long lasting 100/150 , cu partea de 150 se va lua luciul unghiei naturale de pe toată suprafața fără să apăsăm prea tare. Tot cu pila de granulație 150 vom scurta marginea liberă a unghiei la nivelul 0, la unghiile care cresc în jos și cele strandard. Pilirea completă a marginii libere ne va ajuta să montăm șablonul corect .
După ce am împins cuticula, am luat luciul unghie si am scurtat unghia, începem partea de curățare a cuticulei, prin tehnica Dry-Combi Manicure .
Tehnica Dry – Combi manicure înseamnă curățarea cuticulei cu ajutorul capetelor de freză și a forfecuței. Cu cât cuticula este curățată mai frumos și mai corect, cu atât vei reuși să aplici culoarea cât mai aproape de cuticulă. Manichiura va ieși curată, frumoasă, iar pozele de final vor arăta mult mai bine.
Primul capăt de freză este freza diamant pentru cuticule nr 10 care ne ajută să curățăm foarte bine cuticula în laterale, sinus și cu acest capăt o vom ridica și mai sus, fără a pune presiune, iar capătul de freză trebuie să fie mereu paralel cu unghia sau înclinat la 45 de grade, însă niciodată la 90 grade, deoarece putem face gaură în unghie.
Vom lucra la o turație de 12000 – 15000 rot/min, în două sensuri ale frezei.
Vom desprăfui mereu cu o perie de desprăfuit ovală, mai dură.
Al 2- lea capăt de freză este 253 cu acest capăt vom curăța cuticula de pe faldurile laterale, insistând mai puțin pe unghie, vom lucra cu ea la o turație de 10000-12000 rot/min.
Următorul pas este îndepărtarea cuticulei cu forfecuța de cuticule.
În cazul în care cuticula clientei sângerează, puteți folosi soluția hemostatică care oprește sângerarea. După ce am tăiat cuticula, vom reveni cu capătul de freză nr.16, care este mai mic și mai rotund și ne ajută să curățăm cuticula netaiată cu forfecuța. Ne putem ajuta și de un șervețel umed să ștergem zona cuticulei.
Pentru a lustrui și a finisa zona cuticulei. vom folosi freza de silicon 658, la o turație de 5000 rot/min, fără a pune presiune pentru că se incălzește foarte repede.
Acum unghia este pregătită și curățată și putem începe să aplicăm soluțiile de pregătire pentru aderența gelului pe placa unghială.
Aplicarea soluțiilor de pregătire
Prima soluție pe care o aplicăm este Nail Prep
Nail Prep este o soluție de pregătire a unghiei cu rol de deshidratare a acesteia. Nail Prep se aplică după matuirea și desprăfuirea unghiei, înaintea primerului cu acid sau Nail Bonder. Nail Prep este rcomandat în special pentru persoanele cu hiperhidroză (transpirație excesivă a pielii). Are de asemenea și proprietăți antimicotice. Se pensulează în strat subțire. Timpul de uscare este de câteva secunde. Nu necesită polimerizare in lampa UV.
Rezolvări pentru preîntâmpinarea liftingului. O problemă des întâlnită în pregătirea unghiei naturale . Deshidrator? Nail Prep?
A „deshidrata” înseamnă a îndepărta apa de pe suprafața plăcii unghiale. Deshidratorii pe care îi folosim pe placa unghială sunt solvenți care dizolvă particulele de umezeală, făcându-le să se evapore doar de pe suprafața unghiei.
Unghia nu va rămâne mult timp deshidratată, așa că produsele de aderență trebuie aplicate în cel mai scurt timp. Nu suflați, nu ventilați Nail prep-ul sau finish-ul, deoarece nu veți face decât să contaminați placa unghiala cu particule de apă din respirația voastră.
Deshidratorii trebuie folositi pe unghia curată, fără praf și grăsime, deoarece, după fiecare pensulare a plăcii unghiale dacă conține impurități , acestea vor veni în contact cu peria sticluței și ulterior le veți reintroduce în sticluță.
După o perioadă nivelul impurităților din sticluță va crește și soluția nu va mai fi eficientă. Din această cauză produsul nu mai este la fel de eficient și aderența lui va scadea și va apărea liftingul.
Schimbați Nail prep-ul și finish-ul atunci când vedeți că și-a schimbat culoarea sau consistența.
Pasul II: Aplicăm Nail Bonder, care reprezintă primerul fără acid, pe toată suprafața unghiei , având grijă să nu aplicăm o cantitate prea mare.
În momentul când aplicăm Nail Bonder pe unghie, aceasta va avea un aspect umed. Trebuie să așteptăm 1 min până se ventilează ușor stratul aplicat. Nu suflăm asupra lui.
Aplicăm o picătură de ojă semipermanentă Rubber Base pe mijlocul unghiei și apoi cu ajutorul pensulei nr 4 aplicăm ușor la baza unghiei, fără să atingem cuticula.
După ce am terminat de pensulat toate unghiile introducem mâna în lampaLED timp de 120 sec.
Montarea șablonului pentru forma pătrat
După ce am verificat pozitionarea sablonului pentru forma pătrat, și ne-am decupat șablonul astfel încât să fie fix sub unghia naturală, în continuarea unghiei naturale, să stea drept și să fie îngust cât este și patul unghial, fără să îl strângem la vârf. Putem continua să facem construcția cu gelul Speedo Builder Gel.
După ce am realizat construcția cu Speedo Builder Gel, vom scoate sablonul, cu mare grijă, trăgând de el în jos pentru a nu rupe extensia. Pentru rezistență vom realiza apexul, care reprezintă punctul cel mai înalt de pe unghie. Apexul îl vom realiza cu gelul Ultra Strong care este un gel autonivelant, ce coține fibra de sticla pentru o buna rezistență a construcției.
Urmează să pilim construcția după o tehnică corectă de pilire a formei pătrat.
Pasul 1: Pilirea vârfului cu o pilă de granulatie 100/150. În acest pas trebuie să ne măsurăm lungimea unghiilor, pila să fie perpendiculară pe vârf, și verificăm și grosimea extensiei.
Pasul 2 și 3 : Pereții laterali – vom elimina grosimea de pe laterale cu pila dreaptă și având grijă ca pila să meargă paralelă cu axul degetului.
Pasul 4 : Diamantul –Vom începe cu pilirea mijlocului din vârf până în apex, ținând pila paralelă cu masa. Prin acest pas vom obține arca longitudinală paralelă cu laterala inferioară și cu axul degetului .
Tot în pasul 4 ,vom roti ușor unghia și vom pili o fâșie în partea stângă din vârf până în punctul de stress. La fel vom proceda si în partea dreaptă
Pasul 5 : lateralele inferioare, care trebuie să fie ca o prelungire a unghiei naturale, astfel încât să fie paralelă cu axul degetului și cu arca longitudinală.
Pasul 6 si 7: vom pili circular si rotunjim canturile pe care le-am făcut în pasul 4. Pilirea este circulară de pe perete spre centru și din dreapta spre centru. Astfel se vor rotunji canturile si va prinde formă tubulară.
Pasul 8: zona cuticulei, pe care o vom finisa cu ajutorul capătului de freză con. Pozitia capatului de freza în partile laterale ,este paralelă, 90 grade față de unghie, iar în zona cuticulei inclinata mandrina la 45 de grade față de masa de lucru fără a pune presiune și cu rotații de la dreapta spre stânga.
Pasul 9: finisarea unghiei pe toată lungimea , atât longitudinal, cât și transversal. Se începe din zona cuticulei și până în vârful constructiei cu o pilă de granulație 150.Pentru a finisa unghia, mișcările sunt circulare de la stânga spre dreapta și apoi reverse, de la dreapta spre stânga.
După ce am terminat de finisat unghia, vom aplica primul strat de gel colorat cu ajutorul pensulei oval premium Pentru a putea aplica gelul colorat cât mai aproape de cuticulă, vă puteți ajuta cu o pensulă subțire, pensula nail art Cupio pentru linii fine 10/0.
După aplicarea celor doua straturi de geluri UV, vom aplica finishul pe fiecare unghie in parte.
Unghia este gata acum, vom aștepta 2 minute să se fixeze mai bine luciul și apoi vom aplica uleiul de cuticule. Înainte de a face poze, trimitem clienta să se spele pe mâini cu apă și săpun..